Eiwitrijk tussendoortje

Pindakaas eiwitkoekjes

Pindakaas eiwitkoekjes

Pindakaas eiwitkoekjes, een lekker en makkelijk recept voor tussendoor! Zowel Stevia als vanille extract kan je bij de supermarkt kopen. Deze pindakaas eiwitkoekjes zijn koolhydraatarm.

Pindakaas eiwitkoekjes

Manuel Pindakaas eiwitkoekjes Pindakaas eiwitkoekjes Print recept
Porties: 10 Voorbereidingstijd: Bereidingstijd:
Nutrition facts: Calorieën fat
Beoordeling: 5.0/5
( 1 keer gestemd )

Ingrediënten

  • 2 stuks eieren
  • 1 theelepel vanille extract
  • 90 gram vanille whey eiwit
  • 90 gram pindakaas
  • naar smaak stevia
  • Extra nodig

  • Een vel bakpapier of PAM spray

Zo maak je het

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.  Doe 2 eieren in een mengkom. Een theelepel vanille extract toevoegen. Voeg vervolgens de whey eiwit en de pindakaas toe.
  2. Meng deeg stevig met een vork zodat het een dikke substantie is.
  3. Spray de bakplaat in met wat PAM spray (of gebruik een vel bakpapier). Rol bolletjes ( pingpong-bal formaat ) van het pindakaas koekjes deeg en leg ze op de bakplaat. Druk met een vork op de bolletjes zodat het de vorm van een koekje krijgt. Dep de vork in wat whey eiwit om te zorgen dat het deeg van de pindakaas koekjes niet kleeft. 
  4. Stop de bakplaat ongeveer 5 minuten in de oven. 
  5. Haal de koekjes na 5 minuten eruit en laat ze even afkoelen zodat het vet, wat er nu op ligt, terug in de pindakaas koekjes kan trekken. Geniet van je zelfgemaakte pindakaas eiwitkoekjes!
Voedingswaarde per koekje (10 totaal)
Calorieën103
Eiwitten11.8 gram
Koolhydraten1.7 gram
Vetten5.1 gram
Heb je dit eiwitrijke recept gemaakt? Laat het ons weten via onze Instagram met @Eiwitrijkerecepten of #Eiwitrijkerecepten. We zijn benieuwd naar het resultaat!

Gerelateerde eiwitrijke recepten

Choco-kokos Eiwitballetjes

Manuel

Eiwitrijk ijs (zelfgemaakt)

Manuel

Haver-Choco Eiwitrepen

Manuel

Eiwit pepernoten

Manuel

Wat vind jij van dit recept?