Eiwitrijk avondeten

Krokante kipsaté

Krokante kipsaté

Probeer dit heerlijke recept voor krokante kipsaté. Serveer bijvoorbeeld samen met een salade van rucola, tomaatjes, pijnboompitten, peper en wat zout.

Krokante kipsaté

Manuel Krokante kipsaté Krokante kipsaté Print recept
Porties: 2 Voorbereidingstijd: Bereidingstijd:
Nutrition facts: Calorieën fat
Beoordeling: 3.5/5
( 2 keer gestemd )

Ingrediënten

  • 300 gram kipfilet
  • 60 gram havermout
  • 3 eetlepels piri-Piri kruiden
  • 2 stuks eiwitten
  • extra benodigdheden

  • sáte prikkers
  • Serveer met

  • Salade naar keuze

Zo maak je het

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden. Plaats een vel bakpapier op een bakplaat.
  2. Snijd de kipfilet in kleine stukken. Pak er een kommetje bij en meng hierin de havermout met de kruiden. Klopt in een ander kommetje de eiwit op.
  3. Doop de in stukken gesneden kip eerst in het eiwitmengsel en daarna in het havermout/piri-piri mengsel.
  4. Rijg de stukken aan vier satéprikkers en plaats deze op het bakpapier. Plaats in de oven voor ongeveer 25-30 minuten.
Voedingswaarde per persoon (2 totaal)
Calorieën364
Eiwitten53,5 gram
Koolhydraten18,7 gram
Vetten7,8 gram
Heb je dit eiwitrijke recept gemaakt? Laat het ons weten via onze Instagram met @Eiwitrijkerecepten of #Eiwitrijkerecepten. We zijn benieuwd naar het resultaat!

Gerelateerde eiwitrijke recepten

Mix van zoete aardappel, kip en spinazie

Manuel

Low-carb pasta met tonijn en groenten

Manuel

Taco’s met kip en groenten

Manuel

Roti met kip

Manuel

Wat vind jij van dit recept?